سئو در انگلسی seo نوشته می شود و مخفف Search Engine Optimization است و اصطلاحا در زبان فارسی بهینه سازی وبسایت برای موتور های جستجو مانند google.com یا yahoo.com یا msn.com و bing.com می باشد و اگر بخواهیم تعریف دیگر و دقیقتر سئو ( SEO ) را شرح دهیم به این جمله میرسیم که سئو به معنی اصلاح یکسری قوانین مدیریت وبسایت هست که به هدف هرچه بهتر شدن سایت برای بیننده و خزنده های موتورهای جستجو هست به طوری که هم بیننده و خواننده ی مطلب لذت ببرد و راضی باشد و هم خزنده های گوگل و دیگر موتورهای جستجو براحتی بتواند مطلب شما را بخواند و تگ ها و کیوردها و دیسکریپشن و عنوان را در نتایج ثبت کند و به نوعی نباید سعی در فریب این خزنده ها بر آییم که منجر به بلاک شدن و اسپم شدن سایت خواهد شد .


سئو seo


سئو به آن شکلی که توضیح دیتا شد ساده نیست و در واقعیت لذیذ کردن مطلب برای مخاطب به این راحتی نیست که شما فکرش را کردید و باید این متن را تا اخر مطالعه کنید و متوجه شوید که چه کارهایی برای بهینه سازی سایت برای گوگل باید انجام دهید .

سئوکار یا وبمستری که وظیفه سئو را برعهده گرفته باید همانند انتی ویروس ها آپدیت باشد و هر لحظه الگوریتم ها و فاکتورهای جدید گوگل را معرفی و به وبسایت اعمال کند و یا فاکتور های جدید آینده را در سئو و بهینه سازی سایت پیش بینی و بکار ببرد .

پس سئو کار وظیفه ی بروزرسانی سایت بر بنیاد الگوریتم های جدید گوگل دارد و هم چنین رعایت اصول سئو را برعهده دارد .


هدف از سئو چیست ؟

سئو به قصد راهبری وبمسترها برای سودمند بود  ،سئو وردپرس به زبان ساده  پسندیده بودن ، واقعی بودن نتایج گوگل هست و رعایت قوانین سئو به زمان کمک میکند ! کمک می کند که میلیاردها جستجوی روزانه به سرعت به نتیجه برسد و وقت و سررسید و انرژی ملت کاستن نشود و در همان صفحه اول نتایج بهترین سایتها شناسایی شود و سئو کار نیز دقیقا برای همین هدف کوشش می کند و هزاران فوت و فن را انالیز و پیاده سازی می کند .


هدف از سئو کردن سایت


سئو کردن سایت برای رشد در نتایج گوگل و اغلب دیده شدن هست و انتخاب کلمات کلیدی و عنوان و متن پسندیده و تمام فاکتور های سئو به منظور بهبود رتبه ی سایت در گوگل و دیگر موتورهای جستجو هست ( علاوه بر جلب پروا بیننده ) .

عنایت فرمایید سئو نتیجه آنی ندارد و در درازمدت به جایگاه خودش میرسد و اینطور نیست که با عقد پیمان نامه با سئوکار و نخست سئوی سایت شما بیکباره شاهد افزایش ورودی گوگل باشید و باید هفته ها و ماه ها چشم براه ماند که البته امروزه به علت پیشرفت الگوریتم های گوگل و سرعت عمل گوگل ، ترقی و دریافت فیدبک در همان هفته ی اول هم قابل مشاهده هست .

 


تاریخچه سئو

سال 1990 ( تقریبا  به دوران 8  سنه دفاع مقدس! ) چند موتور جستجو کار و جنبش خودش را شروع کرد ااز تاختن yahoo.com و infoseek.com و altavista.com .


https://backority.ir/images/13430seo-history-backority.jpg البته در ان سررسید به شکل کنونی نتایج جستجو وجود نداشت و فقط یک آرشیو بر اساس حروف انگلیسی لیست فراهم بود . ولی رشد اینترنت بقدری بالا بود که موتورهای جستجو روز به روز پیشرفت می کردند و به تعدادشان نیز اضافه می شد و به همین خاطر و  وجود چشم وهمچشمی جستجو گرها تعقیب این بودند که مخاطبان ازجستجو خود راضی باشند و به چیزی که می خواهند برسند و همین موقع الگوریتم ها و هوش مصنوعی وارد عمل شد و قوانینی در طراحی سایت ها آفرینش و اجرا شد که از مهم ترین های آنها می تاب به کلمات کلیدی و برچسب ها و دیسکریپشن و title و واژه ها مادر و H تگ ها ( سرنویس ها ) و اشاره کرد . از همان سررسید تجربه برای سئو توسط سئوکار ها کسب شد و الان سئو شغل با تجربه می داند که چه فاکتورهای در چه مدل سایت های باید رعایت شود.


البته خیلی ها هم از طریق های غیر اخلاقی و فریبنده بازدید می گرفتند تنها به مقصود درآمد و نمایش تبلیغات که امروزه تعدادشان افزایش زیادی داشته که با الگوریتم های جدید خیلیهاشون بسرعت شناسایی و جریمه و از نتایج به همه حذف می شوند و این خطر برای وبمستر ها هست که الگوریتم ها به اشتباه سایتی را جریمه کند و یا رتبه به توان حق بدهد .


در سنه های بعید رسیدن به صفحه اول گوگل بسیار راحت تر از امروز بود و خیلی راحت با وارد کردن کلمات کلیدی انبوه و مخفی موتورهای جستجو را بی خرد میزدن اما خوشبختانه از چند سنه ماضی الگوریتم های گوگل به طوری پیچیده و چیره دست شده که رسیدن به صفحه نخست گوگل تنها در چهره رعایت خوی ها حرفه ای و قانونمند میسر می باشد .


اشاره به الگوریتم سئو !

الگوریتم احساسی ( قوانینی که تنها متخصصین به آن نتیجه دریافتی اند و خویش گوگل رسما اعلام نکرده ) در این لحظه به 205 فاکتور در نمایش نتایج گوگل واصله و یک وبمستر و سئوکار باید این فاکتور ها بداند و رعایت کند و یا اگر اطلاعات کافی ندارد حتما از یک سئوکار مشاوره بگیرد و یا قرارداد همکاری ببند برای پیشبرد وبسایت ببندد .


مفهوم دقیق در صفحه اولِ گوگل بودن

در درازا 24 ساعت بیش از 280 میلیون جستجو توسط فارسی زبان ها ( ایرانی ها ) در گوگل اتمام می شود ( تنها گوگل ) و یک درصد خیلی مختصر هم در bing و yahoo و سایز جستجوگر ها به جستجوی نیازهای خود می پردازند و تمام تلاش وبمستر ها و سئوکار ها در مرحله ی نخست جلب پروا موتور جستجوگر گوگل هست و کاری به سایر جستجو گر ها ندارند و شما می توانید با سئوی وبسایت سهم بزرگواری از 280 میلیون جستجوی روزانه را به خویش اختصاص بدید و مطمئن باشید وقتی مخاطب و کاربر متنی را جستجو می کند و گوگل توصیه می دهد خیلی اعتماد بیشتری دارد تا اینکه همان متن را در تبلیغات تماشا کند و بخواند .



سئو کار و مدیران وبسایت های خیلی خوب می دانند که اگر در گوگل در صفحه های اول و دوم باشند به یک بازدید متعدد روزانه می رسند که درآمد آنها را تضمین می کند احتمالاً باورداشت نکنید که یک سایت فروشگاهی کامیاب در امرسئو می تواند با سئوی فروشگاه به بازدید 200 لغایت 500 هزار جستجو در روز برسد که میتوان گمان زد فروشگاهی با این بازدید یومیه چند میلیارد تومان فروش خواهد داشت ( مثال ی پدیدار آن فروشگاه دی جی کالا را می تاب مثال زد که تقسیم اعظم بازدید کننده ی خویش را از راه گوگل به دست می اورد و بیش از 25هزار فروش روزانه را درازا 24 ساعت تجربه می کند ) .


مشخصات

  • جهت مشاهده منبع اصلی این مطلب کلیک کنید
  • کلمات کلیدی منبع : گوگل ,جستجو ,سایت ,الگوریتم ,نتایج ,سئوکار ,موتورهای جستجو ,بهینه سازی ,سایت برای ,کلمات کلیدی ,نتایج گوگل ,دیگر موتورهای جستجو
  • در صورتی که این صفحه دارای محتوای مجرمانه است یا درخواست حذف آن را دارید لطفا گزارش دهید.

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

خودت باش رفیق! گفتگو پیچک پلاس zzpop Kendrick کهن سرزمین دانلود رایگان Jason